
”Y” Kuşağı, 1980 – 2000 yılları arasında doğduğu kabul edilen kuşağa verilen isimdir.
Bu yeni ve yakın geleceği şekillendirecek olan kuşağa ait en belirgin özellikler şunlardır:
- Türkiye’de yaşayan 71.517.100 kişinin % 25’i bu kuşağa aittir.
- İnternet ve çok kanallı televizyon ile birlikte büyüdüler.
- Mobil ya da yüz yüze görüşme haricinde sanal görüşmeyi de tercih edebiliyorlar
- Yokluk bilgileri yok, sabırsızlar
- Bireysel yaklaşım ağırlıklı karar mekanizmasına sahipler
- Kendine güven duyguları yüksek
- Sadakat duyguları zayıf
- Kariyer ve gelişimleri için her türlü talepte bulunmaktan çekinmiyorlar, hızla iş değiştirebiliyorlar, bunu gayet normal ve sağlıklı bir hareket olarak görüyorlar.
- Para için çalışmak istemiyorlar, kendi işlerini yapmayı özgürleşmenin bir adımı olarak benimsiyorlar
- İlk çalışma yıllarında yönetici pozisyonuna yükselmek istiyorlar.
- Gelişimlerine katkıda bulunacak yöneticilerle çalışmayı tercih ediyorlar.
- Yaratıcılıklarını ve bağımsız düşünceyi destekleyen ortamları tercih ediyorlar.
- Emeklilik gibi yan haklar onlar için çok önemli.
- Aile ve iş yaşantısını dengelemeyi benimsiyor ve uzaktan çalışma, yarı zamanlı tipi çalışma alternatiflerine sıcak bakıyorlar.
- Bireysel hedeflerini şirket hedeflerinden önde tutuyorlar.
- Danışmanlık, finans ve bilişim sektörlerinde çalışmayı tercih ediyorlar.
- İş arama yöntemlerinin elektronik ortamlara taşınmasını benimsiyorlar.
- İş ararken önem verdikleri faktörler sırasıyla şirketin kimliği, çok uluslu olması, sunulan kariyer ve eğitim olanakları.
- Mezun olduktan sonra 4-6 ay arasında iş bulabileceklerini düşünüyorlar.
DERLEME